COMUNICAT DE L’ACET EN RELACIÓ A LES NOVES MESURES QUE AFECTEN A LES ESCOLES DE TEATRE

4 novembre, 2020

acet

Des de l’ACET manifestem el nostre desacord amb les mesures vigents a partir del dia 30 d’octubre (Resolució SLT/2700/2020, de 29 d’octubre) i que fan referencia al tancament de les nostres escoles.

L’ACET- Associació Catalana d’Escoles de Teatre- assumim la nostra responsabilitat en l’aplicació de totes les mesures que siguin necessàries per aturar els brots de COVID-19. Som conscients que l’aturada d’activitats presencials per tal de reduir els contactes i la mobilitat és una de les mesures que poden requerir-se en un moment determinat.

Durant aquestes setmanes hem adaptat la nostra activitat per fer dels centres espais segurs, assegurant la traçabilitat dels contactes i reduint el risc de contagi. Salut no ha comunicat cap cas en els nostres centres. Per tant, les escoles de teatre no hem estat focus de contagi.

Tanmateix, volem expressar el nostre desconcert i desacord en la concreció de les mesures publicades el 30 d’octubre que suspenen les activitats presencials de les escoles de teatre no reglades durant 15 dies.

En primer lloc, amb el criteri discriminatori de presencialitat/no presencialitat entre els estudis reglats i els no reglats.

En segon lloc, la resolució publicada equipara l’activitat de les nostres escoles de teatre a una activitat extraescolar i no pas a la d’un centre especialitzat en arts escèniques. L’alumnat que assisteix als nostres centres cada setmana segueix programes formatius amb un pla d’estudis.

A Catalunya, mes de 15.000 persones cursen ensenyaments teatrals. Lamentem que aquestes mesures s’hagin publicat sense una interlocució prèvia amb el sector i que traspuïn una manca de sensibilitat i coneixement de la realitat d’aquests ensenyaments.

Creiem que aquesta situació fa palesa, una vegada més, la necessitat de:

• Abordar un ordenament dels ensenyaments artístics a Catalunya (autoritzar les escoles de circ i teatre).
    • Crear un Pla de Rescat de les escoles d’Ensenyaments Artístics del país.
    • Tenir un interlocutor clar a l’Administració que ens representi per tal de fer-li arribar les necessitats del sector.

En darrer lloc, les escoles de teatre ens posem a la disposició del Govern de la Generalitat per iniciar vies de treball per resoldre els temes abans esmentats i els que puguin aparèixer en un futur.

Ens necessitem, necessitem tots els nostres docents i totes aquelles institucions que defensen la cultura, l’educació i l’art per la seva dignificació i la de la nostra societat. Som un servei públic i treballem per als alumnes i les seves famílies.

Fem-nos forts en aquests moments de feblesa i seguim, malgrat la dificultat, treballant i recolzant al col·lectiu d’escoles i al personal docent que les integra.

ACET, 4 de novembre 2020